piątek, 4 czerwca 2010

piękno prostoty - placki ziemniaczane

wymyślając coraz to nowe przepisy, szukając nowych smaków rozkochując się w dojrzałych serach zapomniałam o pięknie prostego smaku.
Dziś więc zrobiłam ostre placki ziemniaczane z sosem czosnkowo-miętowym.

Placki:

  • 1 kg ziemniaków
  • 2 jajka
  • 2 czubate łyżki mąki
  • czerwona cebula
  •  sól, pieprz, chilli oraz tabasco


Ziemniaki zetrzeć na tarce z dużymi oczkami (wykorzystałam robot Brauna Multiquick) odstawić na sitko i odcisnąć po 10minutach.
W tym czasie posiekać cebulę dodać jajka mąkę i przyprawy - wymieszać - dodać odciśnięte ziemniaki.
Smażyć po 3minuty z każdej strony. Między partiami trzeba masę mieszać bo "siusia" ;)

Tu wyrazić muszę moje uwielbienie dla tej cud-maszyny - jak przypomnę sobie czasy ścierania ziemniaki na tarce czy siekania cebuli... chyba dlatego tak rzadko jadłam placki ;) 

Sos czosnkowo-miętowy:
mały jogurt naturalny
5 ząbków czosnku
świeża mięta
Wrzucić do maszyny siekającej - minuta i mamy sos.
Oczywiście czosnek i mięte można posiekać ręcznie - maszynka ma to do siebie, że od razu oddaje smak jogurtowi.

Do tego zimniusieńki Miller...
i znalazłam moje niebo na dziś :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz